دستورالعمل تهیه هماتوکسیلین هاریس

رنگ هماتوکسیلین یک ترکیب شیمیایی است که از مغز چوب درخت بقم تهیه شده است.

دستورالعمل تهیه هماتوکسیلین هاریس

کاربرد رنگ هماتوکسیلین هاریس

  • روش رنگ‌آمیزی H&E تا حدودی رنگ‌آمیزی اصلی در بافت‌شناسی است زیرا می‌تواند به‌تندی و به‌سرعت انجام شود.
  • این رنگ‌آمیزی گران نیست و باعث رنگ‌آمیزی خوب بافت‌ها می شود به طوری که مقدار قابل‌توجهی آناتومی میکروسکوپی آشکار می‌شود و می‌تواند برای تشخیص طیف گسترده‌ای از شرایط آسیب‌شناسی بافتی به کار رود.
  • نتایج به دست آمده از رنگ‌آمیزی H&E بیش از حد به ماده شیمیایی مورد استفاده برای رفع بافت یا ناهماهنگی جزئی در پروتکل آزمایشگاهی وابسته نیست و این عوامل به استفاده معمول آن در بافت‌شناسی کمک می‌کنند.
  • رنگ آمیزی H&E همیشه تمایز کافی برای تمایز همه بافت‌ها، ساختارهای سلولی یا توزیع مواد شیمیایی را ایجاد نمی‌کند و در این موارد از رنگ‌آمیزی‌ها و روش‌های ویژه و خاص‌تری استفاده می‌شود.

رنگ هماتوکسیلین از عمومی‌ترین روشهای رنگ کردن در بافت‌شناسی است و در مقابل رنگ‌های موقتی دیگر، از پایداری بسیار بالایی برخوردار هستند.

موارد مورد نیاز:

۱-اکسید جیوه ۲٫۵ گرم

۲-پودر هماتوکسیلین ۵ گرم

۳-الکل اتیلیک  ۵۰ سی سی 

۴-آلن دو پتاس  ۱۰۰ گرم

۵-آب مقطر   ۱۰۰۰ سی سی 

۶-اسید استیک  ۴۰ سی سی 

روش تهیه:

  • ابتدا ۵ گرم پودر هماتوکسیلین را در ۵۰ سی سی الکل اتیلیک حل میکنیم سپس ۱۰۰ گرم آلن دوپتاس را در ۱۰۰۰ سی سی آب مقطر حل کرده و روی شعله چراغ گذاشته تا درجه نزدیک جوش حرارت می دهیم تا تمام آلن دو پتاس در آب مقطر حل شود.
  • در ادامه ظرف مخلوط الکل و پودر هماتوکسیلین را به داخل آلن دوپتاس با ملایمت ریخته و هم می زنیم و تا نزدیک نقطه جوش حرارت می دهیم.
  • ۲٫۵ گرم اکسید جیوه را به مخلوط اضافه می کنیم و چند دقیقه روی حرارت میگذاریم تا بجوشد وقتی به رنگ بنفش پررنگ رسید به سرعت در داخل آب سرد قرار می دهیم،وقتی سرد شد برای هر ۱۰۰ سی سی رنگ مقدار ۴ سی سی اسید استیک گلاسیال اضافه میکنیم و با کاغذ صافی صاف کرده و در شیشه تیره نگهداری کنید.

می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آنتی بادی های ایمونوهیستوشیمی به صفحه پاتولوژی ایمونوهیستوشیمی و سیتولوژی مراجعه کنید.

ما در پیج اینستاگرم مجموعه نیاز طب، تجهیزات آزمایشگاهی مختلفی را مورد بررسی قرار میدهیم. می‌توانید با دنبال کردن این پیج اطلاعات خوبی درباره تجهیزات آزمایشگاهی کسب کنید.

 پیج اینستاگرم مجموعه نیاز طب

ما در سایت نیازطب سلامت دستورالعمل رنگ آمیزی آزمایش های پاتولوژی و سیتولوژی را در بخش دستورالعمل های آزمایشگاهی داریم برای خواندن دستورالعمل تهیه محلول اورانژ (OG6) روی لیک زیر کلیک کنید.

دستورالعمل تهیه محلول اورانژ (OG6)

برای خرید محصولات پاتولوژی و تجهیزات آزمایشگاهی با شماره های زیر تماس بگیرید:

۰۹۹۲۴۸۷۰۰۳۸

۰۹۱۵۷۷۸۸۴۶۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *